Koninklijke Ahold

Het Oranje Fonds ontving vrijdagochtend 6 december een gift van €125.000,- van Koninklijke Ahold ter gelegenheid van het 125-jarig bestaan van Albert Heijn. Het bedrag komt volledig ten goede aan het programma Kansen Voor Jongeren van het Oranje Fonds. Tijdens een werkbezoek met beschermvrouwe Koningin Máxima aan Kamers met Kansen, één van de deelnemende initiatieven binnen Kansen Voor Jongeren, ontving het Fonds de cheque van Albert Heijn.

Binnen het programma Kansen Voor Jongeren ondersteunt het Oranje Fonds sociale initiatieven die zich richten op voortijdig schoolverlaters van 18 tot 23 jaar. Deze initiatieven werken samen met bedrijfspartners om jongeren goed op weg te helpen.

Foto: In aanwezigheid van beschermvrouwe Koningin Máxima ontvangt Ronald van der Giessen, directeur Oranje Fonds, een cheque ter waarde van €125.000,- uit handen van Sonja Boelhouwer, regiomanager Albert Heijn (regio Noord-West.) De gift van Koninklijke Ahold komt ten goede aan het programma Kansen Voor Jongeren van het Oranje Fonds.
© Oranje Fonds – Bart Homburg.

Voor Kamers met Kansen is deze samenwerkingspartner Albert Heijn. De winkelketen organiseert veel activiteiten om jongeren extra coaching, begeleiding en opleiding te bieden. Zo zijn er sinds 2011 druk gezochte huiswerkklassen in kantines van 15 Albert Heijn-winkels . Het streven is om dat aantal in de zomer van 2014 uitgebreid te hebben naar 40. Daarnaast bieden ze jongeren arbeidsplaatsen aan, zodat zij in de praktijk competenties ontwikkelen die horen bij het hebben van een baan.

Vanwege het 125-jarig bestaan van Albert Heijn besloot Koninklijke Ahold €125.000,- aan het Oranje Fonds te doneren voor het programma Kansen Voor Jongeren.

Ronald van der Giessen, directeur van het Oranje Fonds, is dankbaar voor de gift van Koninklijke Ahold . “Voor het Oranje Fonds is het belangrijk dat iedereen naar eigen vermogen kan deelnemen aan het maatschappelijk leven in Nederland. Met Kansen Voor Jongeren helpen we jongeren om hun kansen daarop aanzienlijk te vergroten. Wij zijn blij met de samenwerking met Albert Heijn bij dit belangrijke thema. Met deze gift kunnen we ons nog beter inzetten voor jongeren die moeilijk bereikbaar lijken of soms misschien zelfs al zijn opgegeven.”
 

125.000,=